VI <3 VORES FRIVILLIGE
Aia er dér, magien begynder og fællesskabet blomstrer - det viser vores frivillige hvert år - og det er bare én af grundene til, vi elsker dem.
Sammen skaber vi AiaSound fra A-Z og forvandler Tiøren til et univers af eventyr og gode vibes. Vi garanterer dig nye venskaber, en oplevelse for livet og en uforglemmelig festival.
Som en del af Aia Volunteer har du mulighed for at afprøve personlige kompetencer og nye opgaver, der inspirerer langt ud i fremtiden. Ingen frivillige, ingen festival - så enkelt er det.
How to: Frivillig
1 Sign up
Du tilmelder dig som frivillig på AiaSound og sikrer din plads.
2 Team
Du vælger det hold, du har lyst til. Pladser er først til mølle.
3 Vagt
Senere vælger du din vagt fra dit holds vagtplan! Først til mølle.
4 Intro
Du får info løbende - også om check in og mødested på festivalpladsen :)
AiaSound '25 - let's go!
Hvis du allerhelst vil være frivillig med en eller flere venner/veninder, skal I huske at tilmelde jer samme hold og samme vagt, når vagtplaner åbner. Obs. hold og vagter er først til mølle.
Din vagt
Du kan vælge at være en del af Aia-holdet før, under eller efter AiaSound. Vi har gjort det simpelt, så du kun skal have én vagt - uanset hvilket hold du tilmelder dig.En vagt er mellem 10-12 timer:
Før festivalen: 1 vagt (12 timer)
Under festivalen: 1 vagt (10 timer)
Efter festivalen: 1 vagt (10 timer)
What’s in it for you?
For din indsats som frivillig lover vi...
— Adgang alle festivaldage.
— Mad og drikke under din vagt.
— Årets frivillig merch.
— Et indblik i festivalen behind the scenes.
— Nye venner og bekendtskaber.
— En oplevelse og minder for livet.
— Ekstra spice til CV’et - du er med til at skabe hele byens festival.
Hold & områder
Opbygning
Kan du svinge en hammer, en malerpensel eller bruge en skruemaskine?
Så er det dig vi leder efter til Team Opbygning! Om du er pro, øvet eller helt ny er underordnet. Det vigtigste er, at du har lyst til at være med.
Vi garanterer god stemning og sved på panden, mens vi skaber magi - og hele AiaSound-festivalpladsen.
Opgaver tæller bl.a:
— Malerarbejde...
— Hamre, skrue, save, sømme.
— Opbygning af barer og områder.
Vagt før festivalen: 1 x 12 timer.
Truck driver *certifikat påkrævet
Aia <3 badass truck drivers!
Bliv en vigtig del af Aia-holdet: hjælp med at flytte store tunge ting fra A til B.
Vagt: 1 x 12 timer.
*Obs: truck-certifikat påkrævet. Send dit truck-certifikat til os på frivillig@aiasoundfestival.com.
Bar
Kan du lide at skænke fadøl under åben himmel? Så er det dig vi leder efter til barholdet! Sammen med dit team bliver du festens mødepunkt, mens du er med til at sprede en fantastisk stemning på pladsen - og selvfølgelig sørge for, at ingen tørster :)
Om du er uddannet bartender eller aldrig har stået i en bar før er underordnet - det vigtigste er, at du har gåpåmod og lyst til at være en del af holdet.
Opgaver tæller bl.a:
—At skænke kolde fadøl og mixe drinks.
—Kommunikation og/eller betjening af gæsterne.
—At sprede god energi <3
Vagt under festivalen: 1x 12 timer.
Safety
Det absolut vigtigste på en festivalplads? Selvfølgelig at alle kan føle sig trygge, så oplevelsen kan nydes 100% uden bekymringer. Derfor mangler vi DIG, som er hooked på mennesker, overblik og sikkerhed.
Aias sikkerhedsteam Eagle Shark har brug for en håndfuld knivskarpe frivillige på udvalgte poster. Måske tilmelder du dig af ren og skær interesse (forståeligt!) - måske overvejer du en fremtid hos politiet, et vagtselskab eller noget tredje? Fælles er, at du har chancen for at komme helt tæt på sikkerhedsteamet og -opgaverne bagom Aia!
Opgaver tæller bl.a:
—Holde styr på gæster og flow i samarbejde Aias sikkerhedsansvarlige.
—Holde øje ved indgang og/eller nødudgange.
—Være crowd safety under koncerter.
—Kommunikation med gæster.
Vagt under festivalen: 1x 12 timer.
Stage CREW
Over vejer du en fremtid i musik- eller livebranchen? Er du hurtig med kabler, instrumenter og stage gear? Eller vil du bare gerne prøve noget helt nyt? Så er det dig vi leder efter til Stage Crew!
Mærk festivalfølelsen HELT tæt på - vi lover sjove og spændende timer “behind the scenes”, når du sammen med dit hold står for, at Aia Stage eller Art Stage er preppet og klar til hver artist på dagen. Erfaring er ikke et krav - det vigtigste er, at du har gåpåmod og har lyst til at være med :)
Opgaver tæller bl.a:
— Pakke ned og stille op før/mellem/efter artistoptrædener.
— Skubbe/løfte gear fra trucks til scenen - rundt på scenen - og tilbage i trucks.
Vagt under festivalen: 1x 12 timer. Obs: lidt muller er et plus her!
Check in
Er du udadvendt eller en partystarter - og har du lyst til at møde en masse mennesker? Så er det dig vi leder efter til Aias check in-hold! Her bliver du den første folk møder på deres festivaloplevelse: Forvent at blive smittet med højt humør og rigtig gode vibes. Sammen med dit hold sørger du for, at gæster får deres armbånd på, inden du sender dem godt afsted på festivalpladsen!
Opgaver tæller bl.a:
—Scanne billetter i indgangen.
—Udlevere armbånd til gæster og frivillige.
—Sende alle godt afsted på pladsen.
Vagt under festival: 1x 12 timer.
CASH FOR TRASH
Kalder alle, der er klar på at være en del af noget større! I år stiller vi et kæmpestort TRASH TO CASH-telt lige i midten af festivalpladsen, hvor alle kan indløse AL slags affald til point - få udbetalt TRASH CASH - og bruge dem på fede præmier eller til at donere cash til LykkeLiga, årets NGO.
Vi mangler dig, der vil være med til at styre teltet, uddele præmier - og være en del af et kæmpestort team, der indsamler trash, for at lave det til cash <3
Opgaver tæller bl.a:
— Holde styr på Aia-spil som "spin the wheel" og uddele fede præmier til de deltagende.
— Rydde op og indsamle affald fra festivalpladsen sammen med et stort hold af NGO-frivillige.
— Være med til at indsamle penge til årets NGO, Lykkeliga.
Vagter under festivalen: 1x 12 timer.
Team s.w.a.t.
På S.W.A.T. er du hele Aias superhelt: du stormer ind, hvor der er brug for dig. Det er lidt som at kaste en terning - svært at forudsige, hvor du ender henne i løbet af festivaldagen. De mest alm. tjanser er støtte til barer, Graitor-holdet, handy- eller logistik-opgaver. En ting er sikker: du bliver elsket og uundværlig!
Opgaver kan bl.a. være…
- Støtte til de andre hold - fx indgangen, baren, graitor... Hvor end de har brug for ekstra hjælp!
- Akutte ting fra højre. Har du kørekort, kan det være, du skal bruge det her...
- Touch ups af festivalen.
- Mindre praktiske opgaver: hamre, skrue, save, sømme.
Vagt under festivalen: 1x 12 timer.
Nedpakning - få pladser tilbage
Kan du svinge en hammer eller bruge en skruemaskine? Så er det DIG vi leder efter, når vi sammen skal pakke festivalpladsen ned igen! Om du er tømrermester, lærling eller uerfaren er underordnet. Det vigtigste er, at du har gåpåmod og lyst til at være med. Vi garanterer god stemning og sved på panden, mens vi tryller hele AiaSound væk igen for i år.
Opgaver tæller bl.a…
—Nedpakning af barer, områder og atmosfære.
Vagt efter festivalen: 1x 10-12 timer.
LEDER DU
EFTER SVAR?
For at være frivillig skal du være fyldt 18 år.
Aia sørger for mad og drikke, når du er på vagt.
Husk at spise hjemmefra, så du har god energi, når du møder! Din holdleder sørger for pauser under vagten.
Du kan se al info om din frivillighed på AiaSound på frivilligportalen: frivillig.aiasoundfestival.dk.
Tjek den venstre kolonne, når du er logget ind:
Når du har valgt hold og vagt, er det her du finder info om dit team, din vagtplan og holdleder - og din billet til festivalen, når vi nærmer os!
Når du ankommer til AiaSound, skal du gå til frivillig-check in. Her får du udleveret dit armbånd - uanset om du skal være frivillig eller gæst den dag.
Her skal du bare have frivilligbillet og billede-ID klar.
Vi sender dig vigtig info løbende - og din holdleder sørger for at give dig al den info, du har brug for på festivalen!
For at logge ind på Frivilligportalen, skal du være tilmeldt som frivillig til Aia. Du opretter en bruger, når du tilmelder dig! Er du allerede tilmeldt, kan du logge ind HER.
Bare rolig - alle sover hjemme under egne dyner! Derfor kan du altid være helt frisk og veloplagt til din vagt. We love!
Har du spørgsmål, kan du kontakte frivilligafdelingen på: frivillig@aiasoundfestival.com
Skal jeres forening være en del af AiaSound 2025? Send en mail til frivillig@aiasoundfestival.com og hør mere.
Hvis du pludselig bliver syg og ikke kan møde på din vagt, skal du hurtigst muligt sende din sygemelding og lægeerklæring/dokumentation til frivilligkontoret på frivillig@aiasoundfestival.com.
Herefter registrerer vi din sygemelding som frivillig. Når du er syg, kan du naturligvis ikke benytte din adgang til AiaSound.
*Ved sygdom forbeholder AiaSound sig retten til fremsendelse af egenbetalt lægeerklæring.
**Ved sygdom, når du allerede har benyttet din billet, fremsendes faktura for dit armbånd.
Når du tilmelder dig Aias frivilligteam, forventer vi, at du kommer. Sådan sikrer du dig nemlig en frivilligplads på Aia. Der er mange om buddet - derfor er det vigtigt, at du melder fra hurtigst muligt, hvis du er forhindret.
Den absolut sidste deadline for afmelding er 1. juli.
Her har vi brug for all hands on deck, så vi sammen kan skabe AiaSound 2024. *Efter 1. juli er din tilmelding som frivillig bindende.
Frameld dig: Gå til Frivilligportalen her - klik øverst på dit navn -> profil -> frameld.
Ved udeblivelse af din vagt, er det et brud på Aias vilkår for frivilligt arbejde. Du vil derfor blive pålagt en afgift tilsvarende din billet, få klippet dit armbånd og blive blacklistet som frivillig til fremtidige festivaler/events afholdt af AiaSound.
— Efter afmeldingsfristen d. 1. juli er din tilmelding som frivillig bindende.
— Det er ikke tilladt at tage noget, der ikke er dit - heller ikke øl fra en bar. Det er heller ikke tilladt at give noget ud gratis.
— AiaSound har nultolerance overfor alkohol, når man er på vagt. Du må ikke være påvirket af alkohol - hverken når du møder ind til din vagt eller i løbet af din vagt.
— AiaSound har nultolerance over for narkotika.